Tuesday, February 13, 2007

Aku dan Blog

aku mula buka blog sejak Februari 2005. Disebabkan beberapa perkara tertentu, blog tu tak aktif. Aku ambil keputusan membuka semula satu lagi. Mengapa blog? Pastinya, untuk menjelaskan fikiran aku atas banyak perkara.

Kadang-kadang perkataan banyak perkara memang memeningkan. Sejak dulu, aku memang minat banyak perkara..Tapi satu pun tak dipakari. Sekarang baru mula nak fokus kepada beberapa perkara yang aku rasa berpotensi.

Kalau dulu aku minat (dan sedikit berkebolehan) menulis, melukis (sebetulnya memotret), kini aku cuba fokus kepada bidang pengajianku. Dan mungkin juga satu lagi..golf.

Aku memang cuba tumpu kepada dua perkara ini. Aku kepingin sekali jika aku dapat kedua-duanya. Dua masih lagi kecil jika dibandingkan dengan minat aku sebelum ini. Misalnya, aku meminati bidang agama sejak kecil, bila besar sedikit masuk sekolah sains.

Walaupun merasa salah bidang pada masa tu, aku tak pernah kesalinya. Aku pernah juga nak menjadi pemuzik dan penyanyi, walaupun tak pernah berjaya.

Akhirnya, semua itu menjadi hobi yang menarik bila diri semakin dewasa. Kesemuanya tak pernah aku tinggalkan, cuma tumpuan untuk semua perkara itu ternyata berkurangan. Aku cuba mendorong diri aku untuk menajamkan kembali penulisan aku melalui blog ni..

No comments: